2024. szeptember 2., hétfő

Kertem - a megunhatatlan....

Lazításképp hoztam ismét pár kerti képet...muszáj valahogy eltávolodnom ettől a fejre-állt világtól - bár tudom, legjobb lenne a számítógépet és a tévét be se kapcsolni...Keresem a kiutakat...Igaz, nem tudom, meddig lesz még rá lehetőségem. Ezt a lassan tragikussá váló hőséget az én kertem virágai sem szeretik. Hiába locsolom őket, nem olyanok, amilyennek lenniük kellene...Lehet, legközelebb sárgult faleveleket fogok fényképezni, mert már virágok se lesznek....

Ennek se tudtam sokáig a nevét: ez a gyepliliom.....

Pistike, vagy nebáncsvirág

Darázsvendégeim  legújabb fotói: 





Tudom, hogy nem jó kép, de legalább látszik rajta a vadszőlő leveleinek tragikus száradása:


És végül egy kis játék, egy muhar-csomó messzebbről és egy szál közelebbről: 





Ez a zöld muhar szerintem jól sikerült közeli képe... Utált és agresszív gyom, de én mégis nagyon kedvelem. Ugyanis: a macskák imádják ! Nem, nem a termését, amit most fotóztam, hanem a zsenge leveleit....Már évekkel ezelőtt rájöttem, (anno írtam is róla) hogy eszik ezt a füvet és megkönnyítendő a dolgukat, most már én szedegetem le óvatosan a leveleket a szárról. Egyszerre 10-15 db-ot is nagy élvezettel megesznek.Gyanítom valami módon segíti az emésztésüket....(A második képen látszanak is olyan levelek, melyeket ők kezdtek el rágni.)


8 megjegyzés:

  1. Szépek az újabb kerti virágaid! Nagyok jó lenne, ha már jönne az enyhülés, mert minden tönkremegy ebben a hőségben.
    Mikor még otthon laktam, nekünk is mindig voltak macskáink, és én is úgy emlékszem, hogy rágcsálták a füvet. Valamit biztos tudnak, valószínű többet, mint mi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendszeresen írom: havi 7-8 m3 a vízfogyasztásom...De locsolás nélkül meg semmi se marad meg itt....Érdekes ez a fű dolog, az előző macskák is ezt ették - nyilván tudják, hogy lehet és hogy mire jó....(én meg nem tudtam kinyomozni...) A fűről még ezt az érdekességet találtam: " A mag életképessége a talajban:több mint 40 év." Hát nem semmi.....

      Törlés
  2. Béla még mindig nem mutatkozik? Lehetséges hogy vèglegesen elköltözött?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reggel, este locsolok, cserélem, frissítem a kis itató vizét. De Béla sajnos eltűnt. Érdekesség, hogy egy ugyanilyen Béla a húgomék kertjében (is) jelentkezett, de ez biztos nem az enyém volt, mert azért a húgomék elég messze laknak tőlem - békalépésben számolva a távot... És ott is csak pár napig időzött. Ki tudja, miért ilyenek ezek a békák ??? Tán foglalkoznom kellene 'békalógiával' :-)

      Törlés
  3. A kerted továbbra is csodás virágokat rejteget .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok örömöt ad, bármilyen kicsi is...nem is nagyon tudom elképzelni az életemet egy emeletesben...

      Törlés
  4. Nagyon szép minden, gondoskodásodnak köszönhetően nem tűnik fel, hogy az időjárás nagyon kedvezőtlen volt ezen a nyáron.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod a "fő varázsló" a víz. Ez a kert reggel is, este is kap vizet..Nem sajnálom a virágaimtól...

      Törlés