2024. szeptember 4., szerda

A pézsé....

...vagyis a papírzsepi, magyarul a papír zsebkendő - bosszantott fel legutóbbi vásárlásom alkalmával....De ez most csak egy eset a sok közül.
Engem szörnyen fáraszt és idegesít, hogy árgus szemmel kell figyelni mindig és mindent - ha nem akarod, hogy átverjenek - de még így is ráfázol gyakran.
Itt megálltam  egy picit az írásban, mert rájöttem, hogy ezt az "árgus" dolgot nem ismerem eléggé. Tehát: árgus melléknév (régies írva: argus is) Szigorúan, gyanakvóan mindenre figyelő, mindent észrevevő, nagyon éber <szem, tekintet>  és róla kapta a nevét: 
https://hu.wikipedia.org/wiki/Argosz_(p%C3%A1sztor) Na már megint okosabb lettem valamivel....

Szóval vagy őrülten figyelned kell, vagy átvernek. És mivel a mai embernek se ideje, se türelme a lassú, megfontolt, körültekintő vásárláshoz, hát kocsiját tolva csak átrohan az áruházon, gyorsan leveszi azt, ami a szemének elsőre csábító, vagy hasonlít arra, amit venni akart. És elő az app-ot (ettől a szótól 350 lesz a vérnyomásom...) és már ott sincs....
Szerencsére nekem - ha másom már nincs is - de időm van. Persze nem tudom, jó-e ez, mert épp ezért veszek észre igen sok disznóságot, átvágási trükköt és attól meg dühös leszek...

Na ez a fenti sok szövegelés csak azért került ide, mert vettem pézsét (azt hittem, a szokásosat...) Igaz a lila csomagolás kicsit gyanús volt, de egye fene, hát állandón "újítgatnak".
És erre fáztam rá... mert itthon aztán kiderült, hogy már a pézsé sem az igazi, az se olyan "mint régen" - mert elcsalnak, lelopnak mindenből valamit, de az ár, na az nem változik...Sőt...esetleg még fel is emelik. Ez a most vásárolt pézsé vékonyabb és kisebb mint a régebbi....
Egy orrfújáshoz jobb, ha kettőt veszel elő, mert a lecsökkentett mérete miatt még úgy is csak egyetlen alaposabb orr-fújásra elegendő....
Hát ez van - ezt kell (vagy nem kell) szeretni.
És senki nem szól, nem tiltakozik, hogy kérem, hát állandóan megvezetnek bennünket ! (mert arra ügyelnek, hogy "átverést" ne írhassak, a silányabb mondjuk pár forinttal olcsóbb - bár ez se igaz minden esetben...) ....Tényleg olyanok vagyunk mint a birkák... lelegelünk minden szrt és csak bégetünk. Vagy azt se.



(Zárójelben: hogy melyik diszkontáruházban vettem és melyik márkát - nem mertem ide betenni/leírni, mert a végén még börtöne kerülök...)

10 megjegyzés:

  1. Nem volt ráírva, hogy kisebb lett?
    Van egy fiú, termékkritikus néven nagyon jó videókat tesz fel a youtube-ra és nyert már meg hasonló ügyeket. Írd meg neki. - th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tudom megnézni, nincs már meg a külső csomagoló papírja, de bevallom, nem szoktam nézegetni a pzs csomagolópapírt - vagyis eddig nem néztem. Ez után fogom.

      Törlés
  2. Sajnos sok mindennel így van, hogy kisebb, vagy kevesebb a mennyisége egyes árucikkeknek. Jobb helyeken kiírják, hogy csökkent a mennyiség.
    A papírzsepivel kapcsolatban nem tudok hozzászólni, mert nem használjuk, csak a textilt szeretjük, és még vasalni is szeretem 😃.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor, nagyon sokszor van, hogy a bő választék megtéveszt.Nincs türelmed minden tételt egyenként át/megnézegetni, megveszed azt ami "szemre" tetszik, vagy azt hiszed, azt ismered .... Nem csak a papír-zsebkendőre gondolok. A textilt én már nagyon régen nem használom...Talán valahol a szekrény mélyén van még pár darab, de ez se biztos....

      Törlés
  3. Én kizárólag 4 lapos pzs-t veszek,mert nem szeretem a vékonyat és nem szeretem a markomban azt a bizonyost.Tavasszal Zewa-t vettem,4 laposat,majdnem egy ezresért a 10 csomagosat.Kötelező lenne a boltokban jelezni,hogy kevesebb van benne,de a kisboltban persze nem...Kibontottam egy csomagot,már a nyitása is más volt,mint régen és mintha kevesebb lenne egy csomagban.Megszámoltam és valóban csak kilenc volt egy csomagban a 10 helyett!Az a 10 csomagnál egy csomag elcsalása!Na,ezután Zewa-t biztosan nem veszek...az eljárás miatt.És bizony megnevezem,hogy ki a tettes!Mert igazam van,nem félek.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos "sietősen" ma már veszélyes vásárolni. Annyi formában próbálnak átverni, és garantáltan sikerül is, hogy számát se tudnám leírni. Szerintem ez a fajta "árú- vagy választék bőség" kifejezetten a vásárlók megtévesztésére van kitalálva. Mert mindenki, mindig siet...Hát úgy kell nekünk.....Mondjuk, a pzs-t legközelebb megnézem, de majd akad más, ahol kifognak rajtam....(Legutóbb egy sajttal jártam úgy, hogy a név alapján "ismerős" volt, aztán a végén majdnem ehetetlennek találtam...)

      Törlés
  4. https://index.hu/gazdasag/2024/01/10/magyar-kozlony-inflacio-elelmiszer-rendelet/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idézek ebből: „……kötelező lesz feltüntetni………ha az általuk árusított termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett…..Kiemelték, hogy a tájékoztatás kihelyezése elhagyható ha az új, kisebb kiszerelésű termékek mellett a korábbi kiszerelési egységeket a kereskedő továbbra is forgalmazza….”
      Na, hát adtak a……….nak egy pofont….
      Volt hat féle pézsé … tehát nem kellett figyelmeztetni engem semmire. Amúgy az árcédulán kint van a méret (azt hiszem, de majd megnézem). Szóval természetesen a vevő a hülye…

      Törlés
  5. Érdemes lett volna eltenni 5-10 évvel ezelőtti termékekből, és hozzáhasonlítani a mostanit. Félek, hogy sok mindenről derülne még ki az átverés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egészen biztos.Nem csak a méretek, hanem a minőség is romlott - csak épp "szemre" tűnik a megszokotthoz hasonlónak. A pzs ügy nem egyedi...És sajnos nem emlékszel a régi árra se. Sőt, már a tavalyira se .... Úgy táncolsz, ahogy "ők" fütyülnek....mint a kismajom a cirkuszban....

      Törlés