2024. szeptember 24., kedd

Szeptemberi délután a Mecseken

Vajon miért van az, hogy a "jó"-ba mindig valahogy belecsöppen egy kevéske keserűség, baj, bosszúság ? Meg tudná  ezt valaki magyarázni ?  Mert én nem tudom rá a választ.                                                     

Az úgy volt, hogy a (valószínű már csak maradék) meleg őszi napok egyikén felmentünk a barátnőmmel (persze autóval), a Tripammer fához. Körbesétáltunk, fotózgattam,  élveztük a csendet, a jó levegőt, elcsodálkoztunk, hogy a szaharai nyár után miképp éledezik az első kis esőtől az erdő. Aztán haza akartunk indulni - de az autó nem akart.... Sajnos égve felejtettem a lámpákat és lemerült az aksi...

Ott álltunk az erdőszélen, két béna öregasszony, egy lerohadt akkuval...

S akkor jött az angyal... egy kedves fiatal apuka képében, aki valamiért épp ide hozta sétálni  kislányát… Őt kértem meg, hogy segítsen kitolni az autót a lejtősebb útra, ott talán majd begurulok. Mire  ő előkapta az akkutöltőt (vagy nem tudom mi a neve…) rákapcsolta a saját akkujára és seperc alatt adott annyi áramot (vagy mit), hogy el tudtam indulni az autóval. Kissé körbeautóztam kedvenc mecseki utamon, legalább (sajnos) láttam a nyáron kiégett borzalmas fákat is – ugyanis érdekes módon a Tripammer fánál ill. később máshol is láttam, hogy a Mecsek északi oldalán annyira nem vészes  a helyzet, mint a délin. Mindjárt mutatom a fotókat…

Azért ma este azt hiszem külön imát fogok mondani az őrangyalomnak – és van egy olyan érzésem, hogy nem fogok én annyit mászkálni már az erdőbe (se gyalog, se autóval)….

Pedig…pedig milyen jó volt….

A délután készült fotókból itt van néhány:










A tömény borzalom képei: 





Tényleg mintha tűzvész pusztított volna itt - pedig "csak" nyár volt....

6 megjegyzés:

  1. Látod vannak még jó emberek is arra gondoljál. A fotóid az elején szépek bár az utolsó pár darab kép kicsit szomorú látványt nyújt sajnos.

    VálaszTörlés
  2. No, ez az erdei varázsló, tényleg valami különleges volt...ahogy a "semmiből" megjelent...Az erdő, hát sajnos az erdő ennek a szörnyű nyárnak a következménye - nem tudom életre tudnak-e kelni még ezek a fák...

    VálaszTörlés
  3. Borzalmas meleg volt ez a nyár, minden és mindenki megsínylette. Ahogy Éva is írja, szomorú a látvány! De a mostani kirándulásotok képei nagyon szépek, látszik hogy éledezik a természet.
    Az "őrangyalod", és ahogy ott termett segíteni nektek, egy kész csoda! Ha kevesen, de szerencsére léteznek még ilyenek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra az volt meglepő, hogy milyen óriási különbség van a Mecsek déli és északi oldala között...Nem tudom, a déli oldal fái, bokrai közül mennyi éli túl ezt a nyarat....És igen, néha kell hinni a csodákban...mert vannak....

      Törlés
  4. Egyszer én is jártam így, csak akkor a garázsból nem tudtam reggel elindulni. (Egyik ajtó résnyire nyitva maradt, és így égett egy kis belső lámpa. Azóta már kikapcsoltam, nehogy ilyen apró figyelmetlenség okozzon bajt.) De nekem is segítséget kellett kérnem, szerencsére nem időre kellett mennem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó példa volt arra, hogy "apróságokra" is mennyire kell figyelni. És ahogy öregszik az ember, egyre inkább..........(veszem észre néha más dolgokon is.)

      Törlés