2024. szeptember 14., szombat

Gyenge fotók...muzsikával

Kiegészítés alul.....

Gyülekeznek,útra kelnek...a szívemnek kedvesek, meg szomorú is vagyok. Mert ezek a kis "szereplők"  csodálatra méltók... (Jobb képeket én nem tudok készíteni, működtessétek a fantáziátokat: szépek voltak. Szebbek, mint itt a képeken. )                                  





Mert itt voltak - még ha csak keveset láttuk is őket ebben a szaharai melegben, kitartottak, talán fel tudtak nevelni pár fiókát, talán volt, aki etette-itatta őket, és most elmennek...Én nem tudom miért sajnálom annyira minden évben az elköltöző madarakat - holott csodálnom kellene, hogy milyen okosak, ügyesek, szerencsések, stb... Pár dekásak és világjárók...És valahol bennem lapul egy kérdés: visszajönnek-e ???

Szóval tegnap gyülekeztek a fecskék - és valószínű ma már el is indultak........ Véget ért a nyár.

Most mit mondjak: Sajnos ?

Hála Istennek ? 

És a fecskékről még eszembe jutott a "perejancsi".... Bocsánat:Pere János énekes...Pár évvel idősebb nálam, de "anno" szerelmes volt belé a fél osztály...És igen, ebben a dalában  szerepelnek a fecskék (is)....



Ezt a hírt most (este)  találtam, beteszem, hátha nem látta mindenki és - szerintem - megörökítésre érdemes. Szóval jól gondoltam tegnap: elindultak....

https://sokszinuvidek.24.hu/mozaik/2024/09/14/fecskesereg-a-kastelyban/#google_vignette

Az Alpokban havazik, Németország egy része és Ausztria  téli készültségben.... hát nem is nagyon tudok mit hozzáfűzni...





szept.15. 
Kész katasztrófa ami történik, csak egy írás a sok közül:
és még számtalan helyen olvasható a szomorú hír....

Ezt is érdemes elolvasni: 


2 megjegyzés:

  1. De sokan készülődnek a hosszú útra, reméljük sikeres lesz az utazásuk, és jövőre vissza tudnak jönni. Csoda egy kis élőlények!
    A dal is szép, még nem hallottam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez - t.i. a madarak "mérete" - szinte minden alkalommal eszembe jut, amikor a vándorlásuk szóba kerül...elhiszem én, szó se róla, de esküszöm, fel nem foghatom. Gondolj az "arányokra" - egy fecske súlyára és a megtett km-ekre...Szinte tényleg olyan, mint a mese, mert csodák általában ott történnek.

      Törlés