2024. szeptember 11., szerda

Üdítő nyári leves


Rég-látott ismerősömmel  beszéltem nemrég  (telefonon),  s megállapodtunk, hogy ha lesz egy kis ideje és ha én is ráérek, ellátogat valamelyikünk a másikhoz. (Mert ugye a nyugdíjasok nagyon elfoglalt emberek, amúgy meg most, ebben a melegben nem megyünk ki a lakásból, ha nem muszáj....) Előtte telefon...
No, ma délelőtt...... – épp semmihez nem volt kedvem - csöng a telefon, kérdi: ráérek-e ? Mondom jókor hívsz –  semmihez sincs erőm, itthon tespedek.... De ha  bírod azt a meleget, hát gyere te!

Jött, meg is beszéltük a régi szép és a mai kevésbé szép eseményeket, de nem erről akarok regélni…
Hanem hozott egy zacskó apró almát, meg cseresznye(=fosóka)szilvát a kis telke melletti rét Isten-adta termését..... mondván csináljak belőle egy kellemes nyári levest. Bevallom a kettőt így együtt még sosem főztem/ettem, de ezúton ajánlom a kipróbálását, bár fogalmam nincs hol lehet ezekhez a "kellékekhez" manapság hozzájutni. 

Az alma kicsit édeskés volt, puha húsú, meghámoztam, felkockáztam, pár percet forraltam csak, majd bele a kimagozott szilvát, egy kevés tejfölös habarással besűrítettem és 2 kanál cukorral édesítettem. Csöpp fahéjat, pár szem szegfűszeget és egy kávéskanálnyi vaníliás cukrot is tettem bele. Túl nagy lelkifurdalásom  a kalóriaszáma miatt így aztán nem is volt. Lehűtve pompás. 
Ha valahol van a  környéketeken egy félig-meddig vad almafa, meg ilyen vadon  termő szilva, érdemes kipróbálni. Szinte nem kerül semmibe és üdítő ebben a forró nyárban. De talán "rendes" almából-szilvából is el lehet készíteni..... 


8 megjegyzés:

  1. Finom lehetett a gyümölcslevesed, váljon egészségedre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, szeretem a gyümölcsleveseket, de ilyen "vegyes" levest eddig még nem készítettem. Jó volt...

      Törlés
  2. Finom lehetett a levesed, jó párosítás volt az alma és a szilva. Én is ismerem és szeretem ezeket a fosóka szilvákat, sárga és szilva színben is. Most a nyáron mi is találtunk egyik kirándulásunk alkalmával kint a természetben egy ilyen magányos fát, szedtünk is belőle, lekvár is lett belőle. Gyönyörű élénk sötét bordó színe és finom íze lett. Mi mirabolán néven ismerjük, a fosóka elnevezése mellett 😃.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. https://hu.wikipedia.org/wiki/Cseresznyeszilva Nem gondoltam, hogy a neten érdemes rákeresni, pedig, de ! Én még nem találkoztam ezzel a szilvával, de ez a párosítás nagyszerű.

      Törlés
  3. Ez milyen szuper! Mennyivel előrébb lennének sokan, ha megosztanák egymással felesleges terményeiket vagy az úton-útfélen termő dolgokat hasznosítanák. Vagy ha a sok haszontalan közmunka programon nem virágkötészetet, meg parkrendezést esetleg seprűkötést tanultak volna, hanem konyha ismereteket, háztartástant, takarítást, varrást, kisállat tartást (csirke, kacsa, stb.) - th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lenne ismerni a vadon termő ehető és hasznos növényeket és használni is, a sokféle, ezerkilométerekről ideszállított ezzel-azzal szemben. De ezt elfelejtheted - hacsak valami nagy baj nem történik.... Pedig kár, mert körülöttünk vannak értékek (hogy ne mondjam, kincsek) és lassan már fel sem ismerjük őket, nem hogy használnánk...

      Törlés
  4. Nekünk van egy ilyen fánk, meg hasonló alma is, de az előbbi már rég leérett, úgyhogy utóbbiból a hullottak mennek rétesnek. Szerintem bármi mehet egyébként a gyümölcslevesbe keverve, ha jól van ízesítve, biztosan finom lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a meggyleves a kedvencem, de azt hiszem mindenféle gyümölcslevest megennék.

      Törlés