2024. október 24., csütörtök

Séta a málomi kis templom körül

Helyszín: https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1lom

http://szentjanospalplebania.hu/plebaniai-informaciok/filiak/malom

Még a nyáron tervbe vettem, hogy városom egy eddig fel nem fedezett szépségét és környékét megnézem. Ez történetesen a málomi kis templom (lett volna).

Nem voltam elég körültekintő, a nyitva-tartás után nem érdeklődtem - habár azért gondoltam, hogy nincs ez állandóan nyitva. Így is történt, a templomba nem tudtam bemenni. Viszont - egyelőre - itt alább látható egy csodaszép videó, melyen akár még több is látszik, mint amit láthattam volna, ha bejutok. (Ettől függetlenül, tervezem, hogy egy  alkalommal, amikor misét tartanak, megnézem belülről is.)

Ez a városrész nagyon messze van tőlem, így hát sétáltam kicsit - de valószínű nem eleget és épp ezért most úgy gondolom, el fogok én menni még errefelé.

A tegnapi sétáról itt van néhány kép: 

"Felirat" a sírkert bejáratánál




Különös kilincs

A Mecsek távolabb és a kertvárosi házak közelebb

A régi temető a templom mellett



Ezt a két részbe  vágott síremléket azért tettem be ide, mert feliratukat elolvastam, és bizony elgondolkodtam egy kis ideig:  1897-1908 Tóth Etelka,  1909-1911 Tóth István  1912-28 Tóth Mariska
Ez bizony 3 kisgyerek sírja....


"Temető-kerti termés"

Ez a kép pedig azért került ide, mert én még soha nem láttam "kéményseprő lépcsőt"....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése