2021. január 27., szerda

A Hold meg a csillagképek

Jöttem hazafelé, zsebemben a fényképező. És néha kényszerem van, hogy előkapjam és kattintsak egyet.
Most ezt láttam: 


(Próbáljatok elvonatkoztatni a sok ronda villanydróttól...bal-középen ott gömbölyödik a Hold !)


Ha jól tudom (bár ezekben a számokban néha kissé bizonytalan vagyok) a Hold Föld körüli keringés sebessége: 1 km/s(másodperc). Néztem ezt a képet, és arra gondoltam, mire elkattintottam a masinát, a Hold már nem is ott volt, ahol az előbb láttam…
Én nem tudom, más hogy van vele, de én az efféle csillagászati dolgaimon való gondolkodás kapcsán egyre kisebbnek és jelentéktelenebbnek érzem magamat.
Ám közben valahogy agyam egyik mély zugából kipattant egy mondóka is, amit eddig (úgy látom) itt a blogban nem örökítettem meg, pedig még anno a gyerekeknek is mondogattam – habár kétlem, hogy emlékeznek rá… Mindegy, ide írom, aztán ha valaki ezzel a versikével akarja felhívni az unokája figyelmét a csillagászatra, hát rajta !
Kos, Bika, Ikrek, 
Rák az Oroszlán, 
Szűz és a Mérleg, 
Skorpió és a Nyilas, 
Bak, Vízöntő a Halak. 
Nem árt, ha megtanulják, mert az égi dolgokban sosem fognak csalódni és azokat mindig ingyen lehet figyelni….


2 megjegyzés:

  1. Ezek szerint telihold volt? ezért aludtam én rosszul! Mondókát nem ismertem megpróbálom továbbadni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy nap híján telihold volt ( ma van a pontos napja). Egyébként én is érzékeny vagyok rá - pedig sokan állítják nincs ilyen (=érzékenység a Holdra). Pedig de !

      Törlés