2021. január 29., péntek

Tészta-ötletek

Én nem értem, bizonyos dolgok eltűnnek a blogból, vagy csak én nem találom… Most kerestem a „csodatésztámat” mert emlékeztem rá, hogy valamikor rég egyszer készítettem – nagyon praktikus volt, és a blogban mégse találom, csak a fotókat a számítógépemen. Így hát újra beteszem, hátha most megőrződik.

Tehát a tészta:
25 deka lisztet 15 deka vajjal 2 deci tejföllel, csipet sóval főzőkanállal összedolgozunk. Kézzel nem szabad dagasztani.
Kb. 3 mm vastagra nyújtjuk ki, majd felvágjuk négyszögletes darabokra.
Ezeket a lapokat egymásra helyezzük, rövid ideig pihentetjük és újra vékonyra kinyújtjuk.
Ezt még kétszer meg kell ismételni. Az utolsó kinyújtás és egymásra helyezés után zsírpapírral és tiszta kendővel letakarva egy éjszakán át hideg helyen pihentetjük.
Másnap kinyújtjuk kb. 2-3 mm vastagra, s akkor készíthetünk belőle bármit. Sósat, sajtosat, édeset…A tészta több napig eláll a hűtőben, sőt fagyasztható is. 

Almával

Gombával
 
Kolbásszal

Sajttal, magokkal
 
Szilvalekváros, magokkal




2 megjegyzés:

  1. Nem ismertem jó hogy megosztottad ismét tetszik a recept és a kínálatod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végülis 1 kg lisztből sokféle készült, én is jónak tartom az ötletet.

      Törlés