2021. január 30., szombat

Borbálatelep, Pécsbányatelep

 Dacára, hogy már napok óta havazással fenyegetőzik a meteorológia, még ma délelőtt és kora délután is fantasztikusan szép, napsütéses, nem túl hideg idő volt. Mivel tegnap eső esett, nem mentem sehová, de ma, korai ebéd után nekiindultam.  A borbálatelepi buszmegállónál hagytam az autót és felgyalogoltam  Pécsbányatelepig. Közben - sajnos - beborult, de ezzel együtt megérte, jól elfáradtam , készítettem egy halom fotót, most ezekkel fogok játszadozni, s beteszek majd ide néhányat a jobbak közül.

(Mellesleg: valami nem stimmel ezzel a bloggal, nem igazán akar engedelmeskedni, se a címe, se az oldalsó részek, de nem baj, majd variálgatom, s előbb-utóbb csak lesz olyan, amilyennek szeretném. Igazán nincsenek extra igényeim, igaz viszont, hogy segítséget se fogok kérni senkitől - tehát olyan lesz, amilyennek én egyedül meg tudom csinálni. Nekem jó lesz...) 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Karolina-k%C3%BClfejt%C3%A9s

https://sites.google.com/site/pilisibanyaszat/szakkifejezesek

Ezeket érdemes elolvasni a képek nézegetése előtt, mert sok érdekes infó van benne....



Szép lassan feltelik az óriási gödör


Ezt az óvóhelyet a hajdani  iskolával szemben, eddig észre sem vettem.

Egy az öreg házak közül....


Készakarva hagytam olvasható méretűnek - én nem emlékeztem, hogy ennyiféle akna volt itt....

Mintha hasonlítanának egymásra.....vagy  csak én látom így ?

A rendőrség felújított épülete

A volt tűzoltó-ház, most valami kft van benne. Mindegy is kié, de szépen felújították ezt is.

Ez volt az "alsó iskola" - most anyaszállás


Ez volt a "felső iskola"  - most művelődési ház és könyvtár



A halott gesztenyék gyökérről újra hajtanak



"Úri és melós" házak még a régi időből, de szépen rendben tartva....



Végre egyszer lombok nélkül tudtam a templomot fényképezni....


Csak azt tudnám, miért ??????


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése