2021. január 10., vasárnap

Borbálatelep, Pécsbányatelep

Dacára, hogy már napok óta havazással fenyegetőzik a meteorológia, még tegnap délelőtt és kora délután is fantasztikusan szép, napsütéses, nem túl hideg idő volt. Mivel tegnap eső esett, nem mentem sehová, de ma, korai ebéd után nekiindultam.  A borbálatelepi buszmegállónál hagytam az autót és felgyalogoltam  Pécsbányatelepig. Közben - sajnos - beborult, de ezzel együtt megérte, jól elfáradtam , készítettem egy halom fotót, most ezekkel fogok játszadozni, s beteszek majd ide néhányat a jobbak közül.

(Mellesleg: valami nem stimmel ezzel a bloggal, nem igazán akar engedelmeskedni, se a címe, se az oldalsó részek, de nem baj, majd variálgatom, s előbb-utóbb csak lesz olyan, amilyennek szeretném. Igazán nincsenek extra igényeim, igaz viszont, hogy segítséget se fogok kérni senkitől - tehát olyan lesz, amilyennek én egyedül meg tudom csinálni. Nekem jó lesz...) 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Karolina-k%C3%BClfejt%C3%A9s

https://sites.google.com/site/pilisibanyaszat/szakkifejezesek

Ezeket érdemes elolvasni a képek nézegetése előtt, mert sok érdekes infó van benne....


Szép lassan feltelik az óriási gödör


(Mellesleg) "fentről" így néz ki: 



Ezt az óvóhelyet a hajdani  iskolával szemben, eddig észre sem vettem.

Egy az öreg házak közül....


Készakarva hagytam olvasható méretűnek - én nem emlékeztem, hogy ennyiféle akna volt itt....

Mintha hasonlítanának egymásra.....vagy  csak én látom így ?

A rendőrség felújított épülete

A volt tűzoltó-ház, most valami kft van benne. Mindegy is kié, de szépen felújították ezt is.

Ez volt az "alsó iskola" - most anyaszállás

Ez volt a "felső iskola"  - most művelődési ház és könyvtár

A halott gesztenyék gyökérről újra hajtanak



"Úri és melós" házak még a régi időből, de szépen rendben tartva....



Végre egyszer lombok nélkül tudtam a templomot fényképezni....

                        Csak azt tudnám, miért ?????? 



4 megjegyzés:

  1. Jó volt látni! Utoljára kb. 50 éve jártam erre, jó lett volna veled császkálni, már csak eltévedni tudnék! A linkeket nincs időm elolvasni, de a képek nagyon jók és hogy ennyi bánya, meg táró volt!... Milyen jó, hogy van infó mindenről, hogy megőrizték!
    Szépek, rendezettek a házak, a templom - vajon belül milyen lehet?
    A fa-maradék és a szobor kettőse nagyon jó észrevétel!:)
    Vajon az ezeréves gesztenye megvan még? Addig ment a busz valamikor...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én alig több, mint egy éve jártam ott utoljára, de azóta történtek változások, pozitív irányban.(épület-felújítások) Van új iskola is.A templomba még soha nem tudtam bemenni, nem tudom, van-e ott egyáltalán mise (nem hiszem, bár talán különleges alkalomkor, bányásznapkor ? )A régi gesztenyékből azt hiszem egy se él már, viszont meglepett, hogy mennyi új, kis csemete nő körülöttük.

      Törlés
  2. Hogy ne lenne? Minden vasárnap 9-kor van mise is, sőt még koncertek is szoktak lenni ebben a templomban. Ha nem is nagy, de van még közösség, akik eljárnak ebbe a templomba. Mivel közelében a temető, így gyakran külön gyászmiséket is kérnek/tartanak. Voltam már itt ilyenen. Amúgy egyszerűen, de szépen berendezett a templom. Kép van róla a neten is. Itt bővebben írnak róla és belső fotó is van a 14. oldalon: https://pbkozossegihaz.hu/wp-content/pdf/02_pecsbanya_webre.pdf
    Egy adventi koncert: https://www.youtube.com/watch?v=Njg46yYfJJQ
    És ez is érdekes: https://www.youtube.com/watch?v=1NIPQE5NGF4
    És ez még egy érdekesség (itt videóban is látszik a belső): http://pannontv.eu/2019/04/04/osszefogas-az-angster-orgona-felujitasaert/

    VálaszTörlés
  3. Nahát, megleptél :-)
    Csak múljon el a tél, kilesek egy alkalmat, amikor pl. mise van, és megnézem belülről is. De én ezt a templomot nyitva még sose találtam, ha arra jártam. Nyilván rossz időpontban voltam ott, s ezért gondoltam, már nem is használják....

    VálaszTörlés