2021. január 6., szerda

Egy szimpla januári nap...

Izgalmas napjaink vannak, reng a Föld alattunk, fantasztikus felhők úsznak fantasztikusan kék  égen, az erdőben kinyílt, nagyra-nőtt hunyort fotózok  és a levelek között utat keres a hóvirág.


Napozik a kis bodobács...

Egy ilyen "előrehaladott" állapotú hunyort is találtam, a többiek még kisebbek

Nos, ekkora a hóvirág

Szúrós csodabogyó


A som virágnak se sok kell már a kipattanáshoz...


Sosem-látott, fantasztikus, bársony-kék fagomba. Gyönyörű volt !
Többféle vélemény futott be: kormos mirigy, vagy Júdásfül gomba. Szerintem a kettő kereszteződése... már ha létezne ilyen....


Errefelé még nem találkoztam páfránnyal...


Felül a bükkfa ága, még sok bükk-makkal, alul ami lehullott már...

A vaddisznó elhagyott szőrcsomói....


Nem találtam lakókat az odúkban, de lehet, hogy épp nem voltak otthon....



A kilátó nem látogatható...




Hat a húszból...

Sétámon mégis inkább köveket fotóztam, (elnézést, ha ez rajtam kívül senkit nem érdekel - de számomra) olyan szépek voltak, hogy nem hagyhattam "cserben őket"...

Amúgy ma volt "vízkereszt napja" :

https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/MagyarNeprajz-magyar-neprajz-2/vii-nepszokas-nephit-nepi-vallasossag-A33C/szokasok-A355/jeles-napok-unnepi-szokasok-A596/januar-A5CC/januar-6-vizkereszt-A5F0/

Leszedtem a karácsonyfát, becsomagoltam abban a reményben, hogy decemberben még elő tudom szedni....

Ez késő délutáni  kép, nem én fotóztam, de láttam. Csodálatos volt !

És még egy hír: Horvátországban ma du. újra  volt földrengés (5,3) és Pécsett igen jól lehetett érzeni. 


8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom a bükkmakk.Ha gombázás közben találok,megrakom a zsebem és egész úton rágcsálok.Igaz,a háromszögletű magok nagyon kemények,de megküzdök vele...kirágom a héjából.Talán még a fenyőmagot (ami nagyon drága) is lehetne vele helyettesíteni a konyhában.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bükkmakk sajnos az út szélén, vagy 15 m. magasban volt....Én is ettem már nem is egyszer bükkmakkot, olyasmi íze van, mint a mogyorónak, bár elég sokat kell dolgozni egy nyeletért... A fenyőmagot nem ismerem, de ha drága, nem is fogom megismerni :-)

      Törlés
  2. Mari nagyon jó fotók, és szépek, na az a kék gomba, és a kövek /nagyon szeretem én is/.
    Szerencsére most én nem éreztem ezt a földrengést, de a múltkori még most is bennem van.(
    Jó egészséget, és sok-sok kirándulást kívánok Neked sok szeretettel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáltam keresni a kék gombát, de semmit se találtam. Lehet, hogy felfedeztem egy új fajtát ? :-)
      A kövekről húsz fotó készült, de nem akartam mindet betenni, mert nyilván nem érdekel mindenkit. Örülök, ha neked tetszettek, én tényleg, de tényleg nem tudok betelni se a szépségükkel, se azzal, amit fotózásuk, nézegetésük közben gondolok róluk. (Hány évesek ? Mit láthattak, élhettek meg x millió évvel ezelőtt...tele vagyok kérdésekkel)
      Ha ilyen kellemes marad az idő, fogok is még menni. Nagy vágyam van elhagyni a várost !

      Törlés
  3. Fantasztikus fotókat készítettél! Még sosem láttam ilyen érdekes fagombát, köszi!!! A "tavaszodás" nálunk is erőteljes. A kilátókra újabban ez a jellemző, nem látogatható. Mondjuk ez egy régi darab, de sajnos az újakkal is vannak bajok! Igyekezz menni, jön a tél!;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már egy napja kutatom és nem találom a kék gombát...Fantasztikus volt.
      Igen, látom, hogy lesz egy kis tél, de elmúlik és akkor folytatom a kalandozásaimat.

      Törlés
  4. Még tél sem volt és már éled a természet, szép fotókat készítettél! Tegnap voltál eszembe az egyik TV. csatornán volt egy műsor amiben egy különböző méretű és fajtájú köveket gyűjtő nő képeket készített/alkotott köveiből csodás volt !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Nagyon kedvelem a köveket, és mindent, amit velük, belőlük varázsolni lehet, értékelem. Régebben próbálkoztam kavics-képpel, de ahhoz nem volt elég türelmem (és kavicsom). De az előszobám tele van az összeszedett mindenféle kövekkel és nagyon szeretem őket.

      Törlés