2021. január 2., szombat

Magyaregregy januárban



A 2021-es év két szép nappal ajándékozott már meg, 1-én csak itt a közelemben, de ma, 2-án Magyaregregyen sétáltam. A fényképezőmön sajnos elállítottam valamit, és valószínű amiatt nem sikerült a képeim egy része - de mivel nem tudom, mit „állítottam el” visszaállítani se tudom…
A mai magyaregregyi úton viszont az emlékeim színesebbek voltak, mint az erdő. Mert ott azért nagyon látszik, hogy január van. És nekem bizony erről a helyről főképp őszi, de mindenképp leveles emlék-képeim annak. És azok sokkal jobban tetszenek.
De sebaj, nagyot sétáltunk a friss levegőben. A parkoló autók tanúsága szerint rengetegen voltak – ugyan nem tudom merre, mert nem sokan jöttek szembe velünk. Van viszont errefelé több turistaút, talán mások másfelé jártak. De azt azért megállapítottam, hogy ennek a „C”-nek egy nagy előnye van: az emberek talán újra felfedezik a természetet, hogy ott is lehet sétálni, nem csak a Király utcában…

Nos, ha az év első napjai meghatározzák a követezőket – akkor remélem, ebben az évben sokat fogok sétálni és fotózni.
Jó lesz !!!


Tele a parkoló
Ez ugyan őszi kép, de annyira szeretem és jól megmutatja, hol is van ez a vár.... Innen hoztam: https://hu.pinterest.com/pin/62628251047116939/

Az új három fejű sárkány, aki őrzi a várat. Vele még nem találkoztam, idén születhetett.


Vadalmafa, sok  mini-almával.




Hát nem sokkal szebb ősszel ????



A csodatévő forrás






A kis templom


És a tavasz első hírnöke, az illatos hunyor már ekkora....


Az alábbi pár kép tegnap készült....







4 megjegyzés:

  1. A mohás fotóid a legszebbek. Kár, hogy ezek a kegytemplomok nincsenek nyitva. Valamikor régen, reggeltől késő délutánig nyitva tartották, igaz bent ült a sekrestyés vagy gondok, vagy káplán, vagy megbízott személy. De ma már senki sincs, aki őrizze. Fizetni pedig végképp nem tudnak ilyenért. Valóban a hosszú hétvégén mindenfelé sok kiránduló volt, nem csak a Mecsekben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És még milyen szép moháim és zuzmóim voltak - sajnálom, hogy azok a képek nem sikerültek. A templomokkal valóban másutt is ez a helyzet. Hogy nem merik nyitva hagyni, azt megértem. Hogy nincs pénz őrre - talán azt is. Ami sajnálatos, hogy meg kell értsem, nem lehet ma már nyitva hagyni semmit. Templomot se.
      Az telesen érthető, hogy a jelenlegi helyzetben az emberek igyekeznek a szabadba - jól is teszik, ott talán könnyebben megszabadulnak a rájuk öntött nyomasztó hírektől. Kiszellőzik a fejük. Remélem....

      Törlés
  2. Szép helyen jártál, rég voltam arra! Bizony, mindenfelé rengeteg kiránduló volt, mi a tavunkhoz már nem is fértünk volna!:))
    A háromfejű tetszik, meg is fogjuk nézni!
    A zöldellő moháról én is mesélhetnék, de hogy a hunyor is ekkora!!! Ha nem embereli meg magát a tél, hát baj lesz!
    Nem tudom mit nyomtál el a gépeden, de jók a képeid. Örülök, hogy kirándulsz, sokkal jobb közérzete lesz az embernek, én azt tapasztalom!;) Menj, ameddig csak teheted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott nálatok is tömeg volt ? Nem gondoltam volna...
      A háromfejűhöz érdemes elmenni, még úgy is, hogy ha a vár zárva van, bár örülnék, ha egyszer úgy mehetnék oda, hogy már a kiállítás is elkészült, és látható (Évek óta húzódik az ügye...)
      A rossz, elromlott képeket nem mutatta meg - de nem igazán értem, mit állítottam el - mert nem gép, csakis én vagyok/lehetek a hibás.
      És igen - megyek! Képzeld, kaptam egy km-számoló órát, most azzal már ellenőrizni is tudom a megtett távot. Úgy örülök !

      Törlés