2021. január 28., csütörtök

Spórolás, vagy lopás ?

Elgondolkodtam, hogy vajon az a munkatárs, aki kitalálta, hogy a Rama-s doboz festésén mikrogrammnyi festékanyagot lehet megtakarítani (ami nagy mennyiség előállítása esetén persze kilókat, vagy mázsákat is jelenthet !) - szóval a munkatárs, aki kitalálta, hogy a doboz felső peremét és alsó csücskeit mostantól nem kell festeni, vajon mennyi prémiumot kapott ? És hogy juthatott ez az eszébe ???

Ennek a Rama  nevű kencének a minőségén ez a változás nem rontott, (a súlyból se csaltak le még 1-5 akárhány dekát egyelőre (!) , mint sok más terméknél megteszik)  - ám csak úgy elgondolkodtam a dolgon, vajon más felfedezte-e ezt a változást ? És az anyagtakarékosságon kívül lehet-e más jelentősége a dolognak ?


De aztán másnap meg vettem egy leveskockát, dacára, hogy úgy emlékeztem, mintha lenne még itthon. (Nem is csalódtam - volt.) Viszont így lehetőségem nyílt az újabb "árú-elcsalásra"felfedezésére. 

Délután egy ásványvizes üveget nyitottam ki, s valahogy azt éreztem, mintha a kupak...mintha a kupakja olyan "picike" lenne. Nos, nem tévedett az ujjam: igen, az ásványvizes üveg kupakja is vagy 2 mm-rel keskenyebb, mint volt. 


(Most, hogy betettem a képet, jutott eszembe, valószínű a gyufásdobozban is kevesebb gyufaszál van, mit régen volt....)

A tejfölre, kefírre  már régóta nem tesznek a fém-fólia fölé műanyag fedőt, pedig ha nem egyszerre fogyasztod el pl. a tejfölt, akkor nincs mivel rendesen letakarni. Nekem (nem is tudom, miért tartogattam), még van néhány régi műag. fedőm, azokat használom. Aztán ha ezek elkopnak, majd valami más megoldást kell keresnem.


És ugye a hajdani 10 dekás, mára 8 dekára fogyott macskakajáról szó se essen....(írtam róla)

https://aranyosfodorka.blogspot.com/2020/09/a-bort-is-lenyuzzak-rolunk.html

Nem sorolom, bizonyára ezer példa lenne még.

Lehet, igen, lehet, hogy a rohanó élet az embereket felületessé, sőt nemtörődömmé teszi. De engem (= "unatkozó" nyugdíjas) minden alkalommal az agyvérzés szintjéig felbosszant, hogy ellopnak tőlünk dolgokat s emiatt nem hogy olcsóbb lenne bármi, hanem még rá is tesznek pár Ft-ot. Hogy az eredetileg  10 dekás szeletelt felvágott 8 dekásra csökkenéséről már ne is beszéljek....De nem folytatom.

Mocskos egy világ. 

Mi meg birkák vagyunk.






4 megjegyzés:

  1. A tejfölre árulnak (olcsón) kétféle méretben szilikon fedőt, nagyon praktikus.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem láttam még, végülis én megoldottam egy kisebb nylonzacskóval meg egy befőzőgumival....

      Törlés
  2. Én örülök, hogy kevesebb műanyagot használnak feleslegesen...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínű más megoldások kellenének - de sajnos meglehet, ha a környezetkímélő megoldás miatt a termék drágább lenne, akkor meg az nem tetszene....

      Törlés