2021. január 8., péntek

Nagy nevek

Olvasgatok a neten néha céltalanul, össze-vissza. Most ezt találtam: "Az első rangú ember most is  tudja, hogy eredendően nincs semmi tennivaló. Mert nincs elegendő hitetek, pillanatról pillanatra rohangáltok és kerestek. Elhagyjátok a fejetek, hogy egy másikat keressetek, s képtelenek vagytok abbahagyni."

Többször olvastam Lin-Csi "mondásaiból" megnéztem még egyszer, mit is ír róla a wiki...

https://hu.wikipedia.org/wiki/Lin-csi

Lin-csi Ji-hszüan 

kínaiul 臨濟義玄, Linji Yixuan,

japánul 臨済義玄 Rinzai Gigen

Elnéztem ezeket a jeleket és (nem először) olyan érzésem volt: nem tudom, képes lennék-e megtanulni e különös a nyelveknek bármelyikét is. Igaz, ha a gondolat 25 éves koromban bukkan fel a fejemben, amikor még vállalkozóbb szellemű voltam, tán akkor másképp gondoltam volna....

És ilyenkor szoktam elgondolkodni, (rengeteg ráérős időm van  😉) micsoda csoda az írás kialakulása - a sok egyéb dolog mellett. Mert ugye, ott van pl. az aztékok képírása, vagy a ma is élő arab... Az oroszt nem említem, mert azt azért még én is kénytelen és képes voltam megtanulni, még ha nem is volt ötösöm belőle...

És milyen érdekes lehetett amikor a nagy felfedezők: 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Marco_Polo (1254-1324)

vagy  https://hu.wikipedia.org/wiki/Kolumbusz_Krist%C3%B3f  (1451-1506)

megérkeztek az idegen földrészekre, országokba. Hogy a csodában voltak képesek normálisan kommunikálni ? (Eleinte szerintem sehogy, úgy gondolom, inkább a fegyverek kommunikáltak - sajnos.) Amúgy a két fenti linket is elolvasásra igen ajánlom, én sok érdekességet találtam benne.

Ülök itt a szobámban, szörfölgetve a neten és olyan sok különös dologra bukkanok....


2 megjegyzés:

  1. Kicsit irigylem a sok idődet, de azt egyáltalán nem, hogy nem tudod kivel megbeszélni az élményeidet, mert ugye, az úgy lenne jó! Meghányni - vetni a világ problémáit, a sok érdekességet!
    Mindig csodáltam a kínai írást, nekem egy képzőművészeti remekmű minden egyes betű, vagy szó? kifejezés?.. Az arab is tetszik! Jó lenne tudni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Családom egyik (gyerek) tagja kínaiul tanul.... Hogy lesz-e haszna ? Meglehet....

      Törlés