2024. november 2., szombat

Pécs-Mohács-Pécs szombat délután

Eddig még ilyent sosem tettem, de meglehet, a jövőben gyakorlattá fog válni. Gondoltam egyet - de tényleg, csak úgy, hipp-hopp, reggel fél 9-kor, és megnéztem miképp lehet lejutni vonattal Mohácsra, és már öltöztem is. 

Igaz, azt tudtam, hogy nem a legideálisabb időpontokat választottam, mehettem volna korábban - ne de majd legközelebb jobban átgondolom az útitervet. Így ugyanis csak fél órám volt Mohácson - bár ahhoz ennyi is elég volt, hogy készítsek egy csomó képet a Dunáról és felszedjek egy kis kosárnyi csodás, színes, lepréselendő és majd dekóként felhasználandó  őszi levelet. 

Be kell valljam, nagyon élveztem az utazást. Nem szeretem a gyorsvonatokat, na hát ez nem az volt. Ráadásul ezt az alig 40 km-es távot úgy kell/lehet megtenni, hogy Villányban át kell szállni egy másik vonatra !!! Mindegy. Magyarország, magyar MÁV....Örülni kell, hogy egyáltalán jár még a vonat. 

Odafelé menet volt egy kis malőr....

Pécstől szépen menetrendszerűen mentünk, Vokánynál a vonat elindult, a kalauz meg kiabálás, integetés ellenére ott maradt.... Az utasok gondolkodtak, mit tegyenek, de a vészféket nem merték meghúzni, holott mi láttuk, hogy baj van...A mozdonyvezető meg nyilván vissza se nézve indult előre...
De egyszer csak valahogy hozzá is eljutott a hír, hogy elhagyta az egyik emberét...hát a vonat a nyílt pályán szépen megállt, a mozdonyvezető kiszállt és gyalog visszasétált a kb. 1 km-rel ezelőtt elhagyott kalauzért, majd nagy vidáman, már együtt visszatértek és a vonat ment tovább. Szerintem ilyen is csak Magyaroszágon történhet meg... 

Mi - az utasok jót derültünk - szerencsére senkinek sem volt sürgős az útja. Na de azért....szóval "elveszíteni" a kalauzt  !!!!- hát ilyesmi se történik mindenhol.... 

Végül 
csak megérkeztünk Villányba. Itt viszont le kellett szállni, mert ez a vonat másfelé megy és át kell szállni egy másik, a mohácsi vonatra....(ami csak Mohács és Villány között közlekedik, ez kb.30 km.)  Hát ezt én nem értem, de biztos van valami titkos MÁV indok, amiért így kell csinálni...

Viszonylag kevés volt az utas is - ünnepek közti szombat volt - szóval valójában minden jól sikerült.....
A hazafelé hozó vonat indulásáig Mohácsom volt szűk 3/4 órám, és mivel a vasútállomás közvetlenül a Duna mellett van, nem ütközött nehézségbe pár képet készíteni itt, ill. felszedni egy halom szépséges színes falevelet, melyek most préselődnek.
Aztán újabb Villányi átszállást követően már hamar Pécsre értünk...Nem mondom, hogy kalandos utazás volt, de nem is unalmas....
158 kép készült. Itt van belőle a válogatás:

A pécsi állmás - hozzák a mozdonyunkat


Nem, nem ezzel megyünk.....


...hanem ezzel.....

Talán még fel is tud szállni ???

Belülről egész elfogadható

Ha jól látom a hatalmas órát, mindjárt indulunk ...
Szerencsétlen mohácsi állomás....


Ezzel jöttünk Villánytól Mohácsig

Ez is tiszta, rendes volt belül.


Út az állomástól a Duna-parti sétány felé....


....és a Duna néhány képen: 






Ez már a villányi gesztenyesor az állomás mögött

A volt pincegazdaság nevezetes bejárata....meséje van...senki se gondolná, hogy egy csodás cseppköves barlang-terem van mögötte....



Ezek itt a végén meg már csak szem-gyönyörködtetést szolgálnak...


10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól tetted, hogy a még kellemes őszi időben vonatozásra indultál. Ha majd többször mész, megtapasztalhatod a MÁV hazai viszonyait. Hidd el, mindig tud a késések mellé meglepetéssel szolgálni, unalmas utad nem lesz, persze csak, ha nem sietsz, pl. egy átszállásra. A Pécs - Villány - Mohács valaha egy vonatút volt, már sok éve, hogy kettévágták a vonalat, és Villányban át kell szállni Mohács felé, de általában van fél órán belül csatlakozás. Ennek oka, hogy jelentősebb személyforgalom csak Pécs - Villány között van, így célszerűbbnek látszott a vonatokat inkább közvetlenül Magyarbólyig küldeni, és minden második átlépi a határt, Pélmonostorig jár. A Villány - Mohács szakasz már rég leépült, a vonal mentén alig van település, és azok is messze esnek az állomásoktól, így érthető, hogy az itt élők a buszt választják, mely jóval sűrűbben is közlekedik. Mohács felé többször szünetelt is a vasúti közlekedés, és már sokszor felkerült a vonalbezárások listájára, eddig még megmenekült, de lehet, hogy már nem sokáig közlekedik erre személyvonat. (Akkor csak a teherszállítás maradna, mint a Komló - Dombóvár vonalon, ahol tavaly megszűnt a személyforgalom.) És még, hány másik vonalon szűnt meg az elmúlt évtizedekben... Baranyában alig maradt vasútvonal.
    A Duna mindig szép, jók lettek a képeid is. A villányi barlangteremről nem tudtam, a nagyharsányiban jártam, meg a beremendiről is tudtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, mit hoz a jövő...de nem lehet, hogy egyszer csak majd a vonatozás olcsóbb lesz, mint az autózás ? Még úgy is, hogy esetleg gyalogolni kell az állomás és a falu között (mint régen) ? Én sajnálom, hogy a MÁV ilyen mértékben leépült....

      Törlés
  2. Nem semmi hogy bevállaltad a vonatozást amiket hallani mostanában. Jó kis kalandos utad volt szerencse hogy nem voltak sokan a vonaton és szép időd volt. Szép képeket készítettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenféle "kaland" dacára, megtetszett nekem. Nem tartom lehetetlenek, hogy - ha az idő engedi - fogok én még "vonatozni" idén...Jobban tetszik, mint a buszos utazás - szabadabban mozogsz, nem vagy egy székhez kötve esetleg órákon át.

      Törlés
  3. Kalandos utazásod volt, de legalább elmondhatod, hogy történt valami 😀!
    Szép őszi képeket hoztál, hangulatos a Duna partja, úgyhogy nagyon kellemes napod lehetett, és még a benzin sem fogyott el 😀!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kalandok dacára, vagy épp azok miatt (?) és a jól sikerült fotók miatt sem bántam meg egyetlen percre sem, hogy a hirtelen döntés után vonatra ültem.Megérte.

      Törlés
  4. Ez a vonatozás rókafogta csuka esete. Egyre kevesebben veszik igénybe, ezért egyre rosszabb a szolgáltatás- Arról nem is beszélve, hogy abszolút átláthatatlan a finanszírozási helyzet. Bár a mi korosztályunknak jó, hogy ingyen utazhat, de ez is abszurdum, inkább a nyugdíjaknak kellene olyannak lenniük, hogy bőven ki tudd fizetni a jegyárat. Ez így átláthatatlan helyzetet teremt, a máv nem tudja soha, mikor mennyien lesznek vagy kap-e pénzt valaha is a szolgáltatásaiért, ezért nem is fejleszt, sőt nem is tart karban. A húgom 18 éve nyugdíjas, épp a Pécs-Mohács vonalon volt kalauz, már az ő idejében is alig akadt 1-2 ember, aki fizetett, csaknem 100%-ban ingyen utaztak. Voltak olyanok, akiket nagy banyatankkal a család elküldött bevásárolni Pécsre, mert ők ingyen utaztak, aztán a kalauz segítsége nélkül se fel-, se leszállni nem tudtak volna a banyatankjukkal. - th

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudsz te ebben az országban valamit, ami jól működik - és a "köz" érdekét szolgája ? Mert én ilyent nem tudok. Ahogy elnézem, hátralévő életemben nem is lesz rá példa.

      Törlés
  5. Borzasztó a vasút leépülése, ami igen gyorsuló ütemben zajlik az utóbbi években... Azért, ha nem időre mész, csak kirándulás céljából, próbáld ki a megmaradt kevés vonalak egyikét, másikát, mert a helyzet úgy áll, hogy 1-2 éven belül ezek már nem fognak üzemelni, buszokkal helyettesítik majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most úgy gondolom, próbálok még vonatra ülni, habár épp ma olvastam azt a hírt is, hogy jóformán egyetlen vonat sem közlekedik probléma- és akadály-mentesen...Igaz, én nem "időre megyek" - hát nem nagyon zavar, ha mint legutóbb Villányban várni kell "egy keveset"....

      Törlés